.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنج تولیدی مازندران سالم است

قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برنج تولیدی مازندران سالم است ولی اثرات باقیمانده سم در توت فرنگی و خیار به اثبات رسید و این موضوعی نیست که انکار شود.

به گزارش
شمال نیوز به نقل از فارس، محمدمهدی ناصحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام نگرانی نسبت به مصرف سم در محصولات کشاروزی اظهار داشت: محصولات تولیدی مازندران سال گذشته نمونه‌برداری شد که هیچگونه باقیمانده سم در برنج تولیدی استان مشاهده نشد.

وی با اشاره به بررسی دیگر محصولات تولیدی کشاورزی استان تصریح کرد: اثرات باقیمانده سم در محصول تولیدی خیار و توت فرنگی مشاهده شد که نیاز دارد در این زمینه مسئولان دست‌اندرکار دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: سرطان‌زا بودن سم کاملا آشکار شد و مسئولان مربوط به کشاورزی در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشند و نظارت کافی بر نحوه توزیع سم در استان و کشور انجام شود. باید سازوکار توزیع سم در کشور و استان تغییر کند و کارشناسان جهاد کشاورزی با حضور در مراکز توزیع سم، میزان سم مورد نیاز برای زمین کشاورزی را تعیین و بر نحوه مصرف سم در زمین‌های کشاورزی نظارت کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: تنها با نظارت دقیق کارشناسان کشاورزی بر نحوه توزیع سم می‌توان گفت که مصرف سم در محصولات کشاروزی کاهش پیدا کرد. تولید محصولات ارگانیک کشاورزی تنها راه کاهش استفاده از سم در محصولات کشاورزی است.

وی در پاسخ سئوال خبرنگاری که چرا دانشگاه علوم پزشکی مازندران فقط حکم ارشاد و تذکر را اجرا می‌کند و به صورت تحکمی در این زمینه ورود پیدا نمی‌کند، بیان داشت: وظیفه دانشگاه طرح موضوع مشکلات بهداشتی و درمانی است و تصمیم‌های جدی برای کاهش معضلات بهداشتی باید توسط مسئول ارشد استان گرفته شود.

وی ادامه داد: مسئول ارشد استان تذکرات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد و نیاز است برای کاهش دغدغه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به طور جدی‌تر ورود پیدا کند. در حال حاضر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال پایش میزان مصرف سم در محصولات کشاورزی هستند که در کارگروه سلامت استان مطرح می‌شود.

این مقام مسئول درباره میزان آلودگی‌ و محصولات وارداتی کشاورزی گفت: محصولات وارداتی کشاورزی علاوه بر مشکل بهداشتی دارای مشکلات بیولوژیک نیز هستند که برای رفع این موضوع باید به صورت کلان و در کل کشور تصمیم‌گیری شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر تایید و تکذیب‌های میزان مصرف سم توسط مسئولان پزشکی و جهاد کشاورزی گفت: آثار مصرف سم در درازمدت مشخص می‌شود ولی چیزی که اثبات شد بیماری‌های سرطانی در مازندران نسبت به سایر استان‌ها کشور شایع است که بی‌تاثیر از مصرف مواد غذایی آغشته به سم نیست.

وی ادامه داد: سرطان‌های دستگاه گوارش بی‌ارتباط به مصرف غذاهای آلوده نیست و نخستین موضوعی که پس از تشخیص بیماری گوارش توجه همه را جلب می‌کند، تغذیه ناسالم است.پس از تحقیقات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنج تولیدی مازندران را سالم اعلام کرد ولی اثرات باقی مانده سم در توت فرنگی و خیار به اثبات رسید و این موضوعی نیست که انکار شود.

قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: باقی‌ماندن سم در محصولات کشاورزی واقعیتی است که باید مطرح شود و نیاز است مسئولان اجرایی کشور در این زمینه به طور جدی ورود پیدا کنند و نحوه توزیع سم در کشور تغییر کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 بهمن 1390
سبزيجات چطور؟ عمده سموم در سبزيجات است سبزي خوردن و ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.068 seconds.